Virtual Reality

Op 18 , 19 en 20 juni gingen de tweede klassen mavo/havo en havo/vwo kennis maken met Virtual Reality. Virtual Reality betekent letterlijk vertaald: virtuele of gesimuleerde werkelijkheid. Virtual Reality kun je met een VR bril ervaren. 3D effecten en volledige 360 graden beelden geven je het gevoel dat je werkelijk middenin de actie zit. 

In het speciale VR lab van Vrinschool gingen leerlingen aan de slag en ontdekten Virtual Reality op interactieve wijze. Ze gingen op wereldreis, maakten een design in VR en leerden samenwerken in VR.

Lees meer

Techniek Experience

Op 17 en 18 juni 2019 kwam Otib op bezoek bij het Minkema College. De hele dag stond de Otib-bus op het schoolplein om onze brugklassers havo/vwo kennis te laten maken met innovatieve techniek toepassingen. 

 

Bouw je eigen waterraket

In de 21ste eeuw proberen heel wat landen en ruimteorganisaties Mars te bereiken via ruimtelanders. Z'n ruimtelander zit propvol met innovatie. Bij de vormgeving is ook over elk detail nagedacht. De leerlingen gingen in groepjes vleugels voor een waterraket ontwerpen en deze vervolgens met de 3d printer uitprinten. Op 18 en 19 juni 2019 gingen de leerlingen uit mavo 3 aan de slag met de 3D printer en op 21 juni werden de raketten gelanceerd! 

 

Bekijk de lancering

Maqueen challenge

Op 26 juni werden medewerkers van het Minkema College uitgedaagd om in een workshop zelf een robot te programmeren.

"Kun jij jouw Maqueen zo programmeren dat je de show steelt op de dansvloer van de arena?"

Maqueen is een programmeerbare robot welke gebruik maakt van STEM educatie en is gebaseerd op de micro:bit. Het kleine formaat en de verschillende toepassingsmogelijkheden maken het makkelijk en leuk om grafisch programmeren onder de knie te krijgen. De Maqueen is het perfecte robotje om kennis te maken met robotica. 

Code Combat

De tweede klassen havo/vwo gingen tijdens de les informatica meedoen aan een uitdagende spel waarmee zij leerden programmeren!  Door echt te coderen zagen de leerlingen hun karakters in het spel real-time bewegen en reageren. De winnaar kreeg ook nog eens een mooie prijs!

In deze les woerd ook een computer live 'uitgekleed' zodat leerlingen konden zien hoe een computer er van binnen uitziet.

 

Fotowedstrijd

Welke bijzondere invulling weten onze leerlingen te geven aan het thema van elke maand? 9 maanden lang konden leerlingen een foto insturen die aansloot bij het thema van die maand. Ze mochten daar helemaal hun eigen draai aangeven.

Elke maand werden er twee winnaars gekozen. De jury koos één foto uit en via social media konden mensen stemmen op hun favoriet. De foto met de meeste stemmen was de tweede winnaar. De winnaars wonnen een Bol.com-bon ter waarde van EUR 15,-. Daarnaast werd hun foto tentoongesteld tijdens de expositie in september 2019 in het gemeentehuis van Woerden!

Bekijk de winnende foto's van juni