FAQ Nieuw schooljaar

Van woensdag 12 juli tot en met woensdag 16 augustus 2023 is de school gesloten. Uitsluitend voor noodgevallen is onze vakantietelefoon bereikbaar: 0348-484100.

Wij zullen alleen ingaan op daadwerkelijke noodgevallen van persoonlijke aard. Andere berichten die om een antwoord vragen nemen we pas na 16 augustus in behandeling. Wij dringen er dan ook vriendelijk op aan om dit telefoonnummer alleen in geval van nood te gebruiken.

Vragen en opmerkingen over bijvoorbeeld roosters en klassenindelingen kunnen tegen het einde van de zomervakantie aan de coördinator van jouw leerjaar gesteld worden. Vanaf donderdag 17 augustus zijn zij zowel telefonisch als per mail weer bereikbaar en zullen ze dit soort berichten beantwoorden. 

In de zomereditie van onze nieuwsbrief is ook veel relevante informatie terug te vinden voor de start van het nieuwe schooljaar

  • Ik heb een vraag over de klassenindeling van mijn zoon/dochter.

    Vanaf 1 augustus is in Magister zichtbaar in welke klas jij bent ingedeeld. Daarbij is zo mogelijk rekening gehouden met ingediende plaatsingsverzoeken. De klassensamenstellingen liggen nu dan ook vast.  Bij het indelen van de brugklassen houden we rekening met het niveau van instroom, woonplaats, basisschool van herkomst en de groepssamenstelling. We kunnen leerlingen dus niet zonder meer plaatsen bij (al) hun vrienden of vriendinnen.

    Bij het samenstellen van de 2e en 3e klassen havo/vwo houden we rekening met een aantal factoren: het samen kunnen fietsen van leerlingen die ver weg wonen en een goede spreiding van het aantal jongens en meisjes en ten slotte leerlingen van wie de school vindt dat zij om pedagogische redenen beter (niet) bij elkaar in de klas kunnen zitten.

    In de bovenbouwklassen havo/vwo en vanaf leerjaar 3 op het vmbo delen we de leerlingen met hun verschillende profielen en keuzes in bij clusters van vakken. Dit is vrij complex. Wijziging van plaatsing is daarom absoluut niet mogelijk. Zelfs een gelijke profiel- en vakkenkeuze biedt niet de garantie dat leerlingen bij elkaar in de klas komen.

    Heb je het idee dat er toch iets is misgegaan bij het maken van de klassenindeling, neem dan in de week van 14 augustus per e-mail contact op met de leerlingcoördinator van jouw opleiding. Dit kan via het contactformulier op de website. Kies bij ‘Onderwerp’ jouw opleiding en het leerjaar.

    Vanaf 17 augustus zijn de coördinatoren en afdelingsleiders weer werkzaam op school. Zij zullen de eventuele reacties inventariseren en er uiterlijk maandag 21 augustus op reageren.

  • Ik heb een vraag over het bestellen van de boeken.

    Begin juli hebben jouw ouders een mail ontvangen over het bestellen van alle leermiddelen voor komend schooljaar. Je kunt de instructie ook nalezen op de website. Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen via het contactformulier op www.mijnleermiddelen.nl of via de klantenservice van OsingadeJong bereikbaar op telefoonnummer 0515 - 580081 (optie 1).

  • Ik ben het niet eens met het bevorderingsbesluit of plaatsing van mijn zoon/dochter.

    Met veel zorg is er door het docententeam een bevorderingsbesluit gegeven voor alle leerlingen. Dit advies is uiterlijk  5 juli aan alle leerlingen en hun ouders bekend gemaakt. Voor de meeste leerlingen kwam het advies neer op een reguliere bevordering naar het volgende leerjaar in dezelfde afdeling. Het advies of besluit kan ook afwijkend zijn, namelijk doubleren of overstappen naar een andere afdeling (bijvoorbeeld van 3 atheneum naar 4 havo). Dit afwijkende advies of besluit  is weloverwogen: het geeft aan wat volgens het docententeam voor jou de beste plek  is om succesvol te zijn in het volgende schooljaar.

    Op dit moment zijn de plaatsingen definitief. Mocht je hierover alsnog in gesprek willen met de afdelingsleider, dan kun je na de zomersluiting contact opnemen via het contactformulier op de website. Kies bij ‘Onderwerp’ jouw opleiding en het leerjaar.

  • Ik heb een vraag over het lesrooster.

    Het rooster voor het schooljaar 2023-2024 wordt de laatste vakantieweek in Magister ingelezen. Denk je dat er iets niet klopt in het rooster? Neem dan per e-mail contact op met de leerlingcoördinator van jouw opleiding. Dit kan via het contactformulier op de website. Kies bij ‘Onderwerp’ jouw opleiding en het leerjaar. Vanaf 17 augustus zijn de coördinatoren en afdelingsleiders weer werkzaam op school. Zij zullen de eventuele reacties inventariseren en er uiterlijk maandag 21 augustus op reageren.

  • Een factuur is nog niet betaald.

    Vanwege de vakantieperiode in het voortgezet onderwijs zijn alle facturen afgehandeld tot en met begin juli. De facturen die na die datum zijn ontvangen, worden eind augustus weer in behandeling genomen. U kunt vanaf dan ook weer contact opnemen met onze financiële afdeling via factuur@minkema.nl.

  • Er heeft een privé-aangelegenheid plaatsgevonden waarvan ik school graag op de hoogte breng.

    Je kunt hiervoor bellen met 0348-484100. Je wordt dan doorgeschakeld naar een van onze medewerkers en/of op een later moment teruggebeld.

  • Ik wil mijn kind aanmelden bij het Minkema College

    Als er sprake is van een verhuizing naar de regio Woerden of een andere dringende aanleiding, dan nemen wij het verzoek tot plaatsing in behandeling. Laat het verzoek weten via het contactformulier op de website. Kies bij ‘Onderwerp’ jouw opleiding en het leerjaar. Vanaf 17 augustus zijn de coördinatoren en afdelingsleiders weer werkzaam op school. Zij zullen de eventuele verzoeken inventariseren en er uiterlijk maandag 21 augustus op reageren.