Magister

Informatie over huiswerk en roosters is te vinden in Magister. Zowel ouders als leerlingen krijgen elk een eigen inlogcode voor deze elektronische leeromgeving. In Magister staan altijd de actuele cijfers. 

Bent u uw inloggegevens voor Magister kwijt? Vraag deze dan opnieuw op via het contactformulier.

Inloggen bij Magister

FAQ Magister

  • Mijn kind is 18. Kan ik zijn/haar gegevens ook inzien in Magister?

    Wanneer uw zoon/dochter 18 jaar of ouder is moet hij/zij toestemming geven dat zijn ouders/verzorgers toegang mogen hebben tot de gegevens in Magister. De leerling logt in op Magister en gaat naar zijn/haar instellingen door rechts bovenaan op de accountnaam te klikken. Zet vervolgens een vinkje in het vakje voor 'Mijn ouders mogen mijn gegevens zien'. Alleen de meerderjarige leerling zelf kan dit in Magister instellen.

  • Waarom komt de vraag om mijn contactgegevens te controleren steeds terug?

    Zolang er in het dialoogvenster gekozen wordt voor 'later controleren' zal de vraag bij elke keer opnieuw inloggen terugkomen. Een andere oorzaak kan zijn dat de link in de verificatie e-mail niet binnen 24 uur is aangeklikt om de gegevens te bevestigen.

  • Ik klik op de link in de e-mail en krijg de melding: “Er is een fout opgetreden bij het valideren van je e-mail adres.” Wat betekent dit?

    Deze foutmelding kan meerdere oorzaken hebben, namelijk:

    • De link is ouder dan 24 uur en kan niet meer gebruikt worden.
    • De link is al een keer gebruikt om gegevens te verifiëren.
    • Gebruiker A probeert de verificatie uit te voeren, terwijl er nog een actieve Magistersessie is van gebruiker B.
  • Waarom kan ik mijn e-mailadres/ telefoonnummer niet wijzigen?

    Als het e-mailadres/ telefoonnummer bij Contactgegevens controleren niet aan te passen is, dan heeft de school de gebruiker voor deze handeling niet geautoriseerd.

  • Waarom kan ik alleen op “doorgaan” klikken en niets aanpassen?

    In dit geval staat zowel het recht op e-mailadres wijzigen als telefoonnummer wijzigen uit.

  • Waarom moet ik opnieuw inloggen na het klikken op de link in de verificatie e-mail?

    Als er geen actieve sessie van de betreffende gebruiker openstaat, moet u uit veiligheidsoverwegingen opnieuw inloggen.

  • Waarom krijg ik de melding “Ongeldig mobiel nummer” als ik op “gegevens akkoord” klik?

    Deze melding verschijnt als de opmaak van het telefoonnummer ongeldige tekens bevat, zoals haakjes.

  • Waarom krijg ik de melding “Ongeldig e-mailadres”?

    Deze melding verschijnt als de opmaak van het e-mailadres ongeldige tekens bevat, zoals een puntkomma.

  • Voor meerdere gebruikers in één gezin wordt hetzelfde e-mailadres gebruikt, hoe gaan we te werk?

    Zorg ervoor dat bij het aanklikken van de link in de verificatie e-mail geen actieve Magistersessie openstaat van een andere gebruiker dan voor wie de e-mail bestemd is. Dit ziet u aan de naam in de aanhef van de verificatie e-mail.

  • Storing bij Schoolmaster?

    Storing bij Schoolmaster met Magister? Hierover vindt u meer informatie op de website van Schoolmaster.

FAQ inschrijven ouderavond via Magister

  • Hoe kan ik mij inschrijven voor een ouderavond?

    De inschrijfprocedure wordt uitgelegd in deze instructievideo.

  • Ik zie geen knoppen om me in te schrijven. Wat gaat er mis?

    De knoppen zijn alleen zichtbaar als u met uw ouderaccount (als ouder 1) inlogt, niet met het account van uw zoon/dochter. Verder zijn de knoppen niet zichtbaar via de Magister app maar wel via tablet of desktop/notebook.

  • Ik weet mijn inloggegevens niet meer. Hoe kom ik die te weten?

    Uw inlognaam kunt u opnieuw opvragen via het contactformulier. Voor het opvragen van een nieuw wachtwoord is een link beschikbaar in het inlogscherm van Magister

  • Ik heb meerdere kinderen op het Minkema College. Hoe werkt het dan?

    De ouderavond zal, ongeacht welk kind in de menubalk is geselecteerd, altijd verschijnen. Tijdens het inschrijven is het dan ook niet noodzakelijk om te wisselen van kind. De inschrijving kan voor alle kinderen tegelijk gedaan worden.

  • Ik wil mijn afspraak voor de oudergesprekken wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Wanneer u de inschrijving wilt wijzigen kan dit door, tijdens de inschrijfperiode, op Afzeggen te klikken. Hierna kan een nieuwe inschrijving gestart worden.